Wycena leadów
Rozpoczęcie planowania kampanii marketingowej wymagać może także odpowiedniego dokonania wyceny wszelkiego rodzaju kosztów związanych z samą kampanią. Jako że najważniejsza w tej materii jest dobrze dobrana baza danych z określonymi rekordami, konieczne może okazać się przygotowanie kosztorysu dotyczącego zgromadzenia informacji, o określonym charakterze zleconym oczywiście przez firmę, która leadów poszukuje. Takiej wyceny można dokonać bezpłatnie korzystając ze specjalnie przygotowanych w tym celu formularzy kontaktowych za pośrednictwem których zgłaszać można wymogi dotyczące zapotrzebowania na określone leady. Aby móc otrzymać jak najbardziej trafną wycenę kosztów zgromadzenia takich danych, klient podać musi jak najwięcej informacji dotyczących leadów, które go interesują.
Do podstawowych zaliczyć należy ogólny rodzaj rekordów, na ogół chodzi o leady sprzedażowe, oraz ich liczbę. Do tego dochodzić mogą dodatkowe kryteria takie jak rodzaj oferowanych usług, co powoduje że potrzebne będą dokładnie określone rodzaje leadów, spełniających określone kryteria. Warto dodać, że w przypadku konieczności pozyskania dodatkowych informacji o klientach, także koszty usługi związanej z pozyskaniem leadów mogą wzrosnąć. Przygotowaną wycenę można otrzymać stosunkowo szybko i na tej podstawie podjąć decyzję o przygotowaniu kampanii marketingowej, co obecnie rozpocząć należy praktycznie zawsze od zakupienia bazy danych zawierających już tego rodzaju rekordy. Do tego należy zadbać oczywiście o odpowiednio częstą weryfikację zgromadzonych danych kontaktowych.
Częstotliwość prowadzenia takich działań także jest uzależniona od rodzaju oraz sposobu wykorzystania zgromadzonych leadów. Tak samo i w przypadku takich usług możliwe jest dokonanie ich wyceny. Tutaj na koszty usługi dotyczącej już samej weryfikacji leadów składa się głównie liczba wykorzystywanych rekordów oraz rodzaje danych kontaktowych które poddawane będą weryfikacji. W inny sposób weryfikowane są same adresy poczty elektronicznej a w inny numery telefonów. W obu przypadkach należy więc dokładnie ocenić jakość takiego typu usług.