Weryfikacja leadów
Pierwszym etapem weryfikacji może być samo sprawdzenie jakości pozyskanych danych. Dokonać można tego zarówno w przypadku zakupionych baz danych z leadami, jak wtedy gdy są to pozyskiwane samodzielnie dane kontaktowe, z wykorzystaniem specjalnych formularzy kontaktowych. W obu metodach dąży się do tego aby uzyskać jak najwyższą jakość gromadzonych informacji. Osiąga się to chociażby poprzez ciągłe poprawianie i ulepszanie formularzy czy innych metod stosowanych do pozyskiwania takich danych, ale nigdy nie da się wykluczyć, że wśród tysięcy rekordów nie pojawią się takie, o których od razu powiedzieć będzie można, że są one niepoprawne.
Taką weryfikację można przeprowadzić we własnym zakresie po prostu przeszukując bazę danych. Można robić to poprzez ręczne pisanie zapytań SQL dostosowanych do konkretnej sytuacji, jak również wykorzystując już wbudowane narzędzia bazodanowe i ile firma takimi dysponuje i są one na tyle uniwersalne, że można wykorzystywać je na potrzeby różnorodnych baz danych. Szybkie uruchomienie kampanii marketingowej po uzyskaniu danych powoduje, że istnieje o wiele większe prawdopodobieństwo, tego, że większość zgromadzonych w bazie danych informacji będzie jak najbardziej aktualna, ale nawet w takim wypadku dobrze jest skorzystać z usług firm specjalizujących się w weryfikacji aktualności gromadzonych danych. Najlepszym sposobem współpracy jest możliwość stałej współpracy, w szczególności na czas trwania okresu kampanii marketingowej.
Co to daje ? Otóż można dzięki temu odpowiednio często sprawdzać aktualność zgromadzonych danych. W zależności od intensywności prowadzonej kampanii marketingowej oraz jakości pozyskanych danych potrzeba ich weryfikacji może być częstsza. Standardem jest dokonywanie weryfikacji przynajmniej co tygodniowo w ramach prowadzonej kampanii marketingowej. Jeśli dany rekord okaże się nie aktualny, to pracownicy powinni mieć także możliwość zapisania takiej informacji w bazie danych. Należy jednak liczyć się z tym, że nawet kilka nie udanych prób nawiązania kontaktu nie musi być równoznaczne temu, że dane kontaktowe faktycznie są nie aktualne.