Marketing internetowy – najskuteczniejsze metody
Konkurencja w sektorze sprzedaży internetowej jest tak samo duża, jeżeli nie większa, jak w przypadku rynku naziemnego. Jeżeli chcesz utrzymać się w głównym nurcie i sprawić, że twoja firma będzie stale cieszyła się popularnością wśród klientów, nie możesz polegać jedynie na bogatej ofercie. Pamiętaj, że twoja rynkowa konkurencja również celuje w tą samą grupę docelową, dla ciebie powinno być ważne, aby zawsze wyprzedzać rywali przynajmniej o jeden krok.
O popularności danej witryny w największym stopniu decyduje pozycja w wynikach wyszukiwania oraz odpowiednie działania promocyjne. Według statystyk zdecydowana większość internautów interesuje się jedynie pierwszą stroną wyników, pozostałe najczęściej są pomijane. Co można zrobić aby witryna sklepu pojawiała się na pierwszej stronie wyszukiwarki? Jeżeli nie posiadamy specjalistycznej wiedzy i odpowiednich umiejętności, to samemu nie zdziałamy zbyt wiele. Na szczęście fachowcy z dziedziny SEO marketingu chętnie nas w tym wyręczą.
Agencja SEM (Search Engine Marketing) zaoferuje ci szereg działań, dzięki którym twój serwis „polubi się” z robotami wyszukiwarek, dzięki czemu jego pozycja w wynikach wyszukiwania znacząco wzrośnie. Do najskuteczniejszych czynności tego typu (tzw. SEO) należą:
- optymalizacja SEO – szereg czynności wpływających na budowę i strukturę strony, zmierzających do dostosowania serwisu do wymogów wyszukiwarek internetowych,
- tworzenie stron zapleczowych – na których pojawiają się artykuły tematyczne, zawierające link do strony docelowej,
- artykuły sponsorowane – treści wysokiej jakości zamieszczane w serwisach mainstreamowych,
Ponadto agencje marketingu internetowego prowadzą takie działania jak:
- email marketing – działania promocyjne prowadzone z użyciem poczty elektronicznej,
- afiliacja – tzw. marketing afiliacyjny, który polega na zamieszczaniu reklam na specjalnie wyselekcjonowanych stronach partnerskich. Taka strategia pozwala na dotarcie z reklamą do ściśle określonej grupy docelowej, pozwala także na ścisłą kontrolę liczby „kliknięć”, co daje obraz o skuteczności prowadzonych działań.