Dwustopniowa weryfikacja leadów
Aktualne dane kontaktowe są niezbędne do prowadzenia skutecznych kampanii marketingowych. Jako, że często te same rekordy mogą być wykorzystywane w kilku różnych kampaniach marketingowych, warto jest powadzić ich kilkustopniową, odpowiednio częstą weryfikację, co umożliwi znaczną poprawę jakości zgromadzonych w bazie danych leadów. Najlepiej jest jeśli weryfikacja nastąpi jeszcze przed próbą wykorzystania określonych danych kontaktowych klientów, w ten sposób oszczędza się czas, oraz zwiększa skuteczność aktualnie prowadzonej kampanii marketingowej.
Chodzi tutaj w pierwszej kolejności o możliwość sprawdzenia aktualności danych kontaktowych. Tym zadaniem zajmują się wyspecjalizowane firmy, które mają za zadanie bezpośrednie sprawdzenie aktualności konkretnych danych kontaktowych, na ogół sprawdzenia dokonuje się bezpośrednio u konkretnych operatorów czy to pocztowych czy też telekomunikacyjnych. W raporcie przygotowanym po przeprowadzeniu procesu weryfikacyjnego tego typu zlecający powinien znaleźć informacje o tym które rekordy są aktualne, które zakwalifikowane zostały jako nie aktualne oraz o tym których nie udało się zweryfikować. Duża liczba tych ostatnich świadczyć może o dosyć niskiej jakości usług realizowanych przez daną firmę zajmującą się weryfikacją. Ważna jest także częstotliwość dokonywania procesu weryfikacyjnego, im jest on częstszy tym oczywiście o wiele lepiej dla podmiotu prowadzącego kampanię marketingową. Drugim etapem weryfikacji jest już weryfikacja bezpośrednia czyli w czasie prowadzenia kampanii marketingowej.
Pracownicy, którym nie uda się po określonej liczbie prób skontaktować z danym klientem mogą na przykład oznaczyć jego numer telefonu jako nie aktualny, taki kontakt może być jeszcze poddany weryfikacji wtórnej, podczas przeprowadzania cyklicznej, automatycznej weryfikacji zgromadzonych danych. Odpowiednie skoordynowanie tych procesów powinno usprawnić prowadzenie kampanii marketingowej. Dążyć należy do tego aby rekordy weryfikowane już bezpośrednio stanowiły dosyć mały odsetek, co można osiągnąć przy odpowiednio często przeprowadzanej weryfikacji automatycznej leadów.