Dobrej jakości strona
W internecie znajduje się bardzo wiele stron internetowych, które mają na celu sprzedaż lub przedstawienie konkretnych informacji. Wiele z nich musi się rządzić prawami, stron internetowych. A zatem, każda strona, która ma rzeczywiście spełnić takie wymagania, do jakich jest powołana, musi mieć wszystko poukładane, według poszczególnych działów.
Przede wszystkim na dobrej stronie musi być architektura informacji, która będzie dokładnie pokazywała, gdzie jest, jaki dział i co można się z niego dowiedzieć. Bardzo często właściciele witryn internetowych decydują się na audyt użyteczności, ponieważ w taki sposób można się dowiedzieć, jakie nasza strona ma wady i jakie zalety. Są to, bowiem wskazówki, które pokazują, jakie nasza strona ma wady i jak je wyeliminować. To bardzo dobre rozwiązanie, żeby strona była rzeczywiście skuteczna i żeby spełniana rolę, do jakiej została wykonana. Warto o tym pamiętać, zanim zdecydujemy się na wykonanie byle, jakiej strony.
Badania eyetracking
Obecnie szalenie popularne są badania eyetracking, które pokazują, jakie wady ma dana strona i co zrobić, żeby była lepsza. Każda strona, bowiem jest do czegoś powołana, dlatego, jeśli coś nie działa tak jak należy, trzeba się zastanowić, jak to zmienić. Owe badania pokazują, jak ludzie reagują na poszczególnie elementy, które umieszczone są na stronie. Jest to bardzo ważne, ponieważ właśnie ich zdanie liczy się najbardziej. Są to, bowiem potencjalni klienci, którzy potrzebują konkretnego sklepu czy strony, żeby można było dobrze dobrać to, co chcemy. Jednak warto pamiętać, że nawet źle umieszczone reklamy są szkodliwe dla danej strony.
Badania usability
Obecnie dość popularne są badania usability, które mają wykazać, czemu nasza strona nie spełnia oczekiwań. Może, bowiem być tak, że na naszej stronie są reklamy czy źle umieszczone produkty, które nieraz traktowane są jak reklamy, których nie mamy ochoty oglądać. Dlatego, jeśli chcemy mieć rzeczywiście dobrej jakości stronę, wówczas dobrze jest takie badania wykonać, żeby zobaczyć, czy nasza strona spełnia wszystkie wymogi, które stawia nam potencjalny klient. Warto takie badania wykonywać, ponieważ są one niejako badaniem, które ma na celu znalezienie dobrych i złych stron.