Ty też możesz mieć więcej czasu

Ty też możesz mieć więcej czasu

Ty też możesz mieć więcej czasuNie mam czasu – takie słowa można usłyszeć w różnych sytuacjach zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Tymczasem mamy tyle czasu, ile umiemy go sobie zorganizować. Wiele osób ma problem z planowaniem i myśleniem strategicznym. To właśnie stąd bierze się problem nawarstwiających się obowiązków i ciągłej gonitwy. Wystarczy jednak wprowadzić w życie kilka zmian, a okazuje się, że czasu jest wystarczająco dużo zarówno na obowiązki, jak i na różnego rodzaju przyjemności.

Brak motywacji, chaos i dezorganizacja

Problemy ze zorganizowaniem sobie czasu mają najczęściej osoby nieco chaotyczne, niezbyt obowiązkowe i niesumienne. Czas przecieka im przez palce, gdyż tracą go na zupełnie niepotrzebne czynności. Takie osoby możemy zaobserwować w swoim otoczeniu i prywatnie, i zawodowo. Podczas gdy w życiu prywatnym złe zarządzanie czasem może powodować nieustanną gonitwę i ciągłe zmęczenie, spóźnianie się z obowiązkami zawodowymi wiąże się co najmniej z reprymendą ze strony osób zarządzających, Wtedy warto zainwestować w profesjonalne szkolenie. W fachowe kursy uczące zarządzania czasem może też zainwestować pracodawca, który widzi, że jego zespół ma potencjał, a pomimo to nie daje rady wykonać wszystkich powierzonych mu obowiązków.

Poświęcaj mniej czasu na rzeczy mało istotne

Co daje skuteczne i sprawne zarządzanie czasem? Szkolenie może pokazać uczestnikom, że przede wszystkim spokój, dobrą organizację pracy i mniej pośpiechu. Uczą, że warto rozróżniać obowiązki ważne od ważniejszych, zmuszają uczestników do aktywności oraz do podejmowania perspektywicznego myślenia. Dobry podział obowiązków, ustalenie ich kolejności i hierarchii oraz wykonywanie ich bez rozpraszania się na rzeczy nieważne w krótkim czasie przynosi dobre efekty. Bardzo ważne jest też w każdym przypadku namierzenie pożeraczy czasu, czyli czynności, które nam w życiu przeszkadzają i działają rozpraszająco. W przypadku jednych osób mogą to być rozmowy telefoniczne, a w przypadku innych oglądanie telewizji czy spędzanie wielu godzin na portalach społecznościowych. Wyeliminowanie choć w części tych nawyków spowoduje, że czas szybko się znajdzie na ważniejsze obowiązki.

Podobne wpisy:

Dodaj komentarz