Archiwa tagu: zarządzanie

Im lepszy menadżer, tym lepszy pracownik

Im lepszy menadżer, tym lepszy pracownik

Im lepszy menadżer, tym lepszy pracownikKażdy pracodawca powinien zdawać sobie sprawę, że podstawą sukcesu jego firmy jest lub będzie w przyszłości przede wszystkim kapitał ludzki. To dobrze dobrana i zgrana załoga oraz wykwalifikowana kadra menadżerska odpowiada za działania, które przekuwane są w sukces. Szczególnie dużo uwagi warto poświęcić menadżerom – to właśnie ich zadaniem jest panowanie nad zespołem pracowników, odpowiednie delegowanie zadań, motywowanie czy budowanie długofalowego planu działania.

Szkolenia menadżerskie

Kiepski menadżer nie będzie skuteczny, choćby miał pod sobą grupę najlepszych fachowców. Umiejętność zarządzania zespołem u jednych osób bywa wrodzona i robią to niejako intuicyjnie, inni wszystkich potrzebnych do tego cech i zachowań muszą się niestety wyuczyć. Do tego służą szkolenia menadżerskie, skierowane do kadry zarządzającej wyższego szczebla. Warto w nie zainwestować, gdyż przynoszą bardzo szybkie i niemal natychmiast widoczne efekty. A nieustanny rozwój pracowników wyższego szczebla jest niezbędny, by cała firma mogła się prężnie rozwijać i iść z duchem czasu i zmieniających się potrzeb rynku.

Po co szkolić kadrę zarządzającą?

Szkolenia dla menadżerów organizowane są zwykle przez zewnętrzne firmy szkoleniowe, które w sposób obiektywny są w stanie namierzyć pewne negatywne elementy związane z zarządzaniem czy pracą konkretnego menadżera. Na szkoleniach kadra zarządzająca nie tylko zdobywa nową wiedzę czy podnosi kwalifikacje. Uczy się też nowych umiejętności, które następnie musi wprowadzić do funkcjonowania swojego zespołu w miejscu pracy. Menadżerowie nabywają zarówno kompetencje miękkie, jak i twarde, uczą się radzenia sobie w różnych, nawet trudnych sytuacjach. Mają zajęcia z negocjacji, sytuacji kryzysowych czy łagodzenia konfliktów w miejscu pracy.

Szkolenia dla menadżerów to inwestycja, o której powinien pomyśleć każdy właściciel firmy czy prezes. Dobra kadra szybko przełoży się na sprawniejszą pracę całego zespołu, lepsze wyniki i wydajność. A o to przecież w biznesie chodzi.

Im lepsza kadra menadżerska, tym sprawniejsze zarządzanie firmą

Im lepsza kadra menadżerska, tym sprawniejsze zarządzanie firmą

Jednym z ważniejszych elementów w funkcjonowaniu każdej firmy jest dbanie o kapitał ludzki. To właśnie pracownicy są siłą każdego przedsiębiorstwa działającego w obszarze produktów czy usług. Aby zespół działał sprawnie, efektywnie i systematycznie podnosił zyski ze sprzedaży czy z wykonywanych usług, warto dbać nie tylko o dobrą atmosferę w firmie, ale również o nieustanne podnoszenie kwalifikacji i kompetencji pracowników różnego szczebla. Szczególną uwagę należy zwrócić na kadrę menadżerską, od której w dużym stopniu zależy funkcjonowanie całego zespołu pracowników w danym przedsiębiorstwie. Czytaj dalej Im lepsza kadra menadżerska, tym sprawniejsze zarządzanie firmą

Zarządzanie podróżami służbowymi – jak zrobić to skutecznie?

Zarządzanie podróżami służbowymi – jak zrobić to skutecznie?

Podróże służbowe to już codzienność w większości firm. Funkcjonujemy w dobie globalizacji, więc nie ogranicza nas lokalny rynek – większość przedsiębiorstw eksportuje swoje towary do innych regionów, w tym zagranicznych lub ściąga część surowców potrzebnych do produkcji. Coraz częściej również personel rozsiany jest po całym świecie: zarząd mieści się w jednym miejscu, dział odpowiedzialny za produkcję w innym, osoby, które zajmują się marketingiem jeszcze gdzieś indziej. Czytaj dalej Zarządzanie podróżami służbowymi – jak zrobić to skutecznie?