Archiwa tagu: pracownicy

Posiłki dla pracowników to obowiązek pracodawcy

Posiłki dla pracowników to obowiązek pracodawcy

Choć zwykle to pracodawca przedstawia pracownikom szereg obowiązków, które muszą realizować podczas świadczenia pracy, sam również nie może mieć wyłącznie wymagań wobec swojej załogi. Właściciel firmy również ma obowiązki, których musi przestrzegać. Nakłada je na niego Kodeks Pracy, który dba o interesy szeregowych pracowników nawet najniższego szczebla. Pracodawca, który nie przestrzega tak zwanych praw pracowniczych musi liczyć się z tym, że w razie kontroli i stwierdzenia nieprawidłowości będzie musiał zapłacić karę. Dla wielu firm kwoty pieniężne nie są zbyt wielkim obciążeniem, jednak straty wizerunkowe to już coś, z czym musi liczyć się każdy, nawet największy gigant na rynku. Continue reading

Im lepsza kadra menadżerska, tym sprawniejsze zarządzanie firmą

Im lepsza kadra menadżerska, tym sprawniejsze zarządzanie firmą

Jednym z ważniejszych elementów w funkcjonowaniu każdej firmy jest dbanie o kapitał ludzki. To właśnie pracownicy są siłą każdego przedsiębiorstwa działającego w obszarze produktów czy usług. Aby zespół działał sprawnie, efektywnie i systematycznie podnosił zyski ze sprzedaży czy z wykonywanych usług, warto dbać nie tylko o dobrą atmosferę w firmie, ale również o nieustanne podnoszenie kwalifikacji i kompetencji pracowników różnego szczebla. Szczególną uwagę należy zwrócić na kadrę menadżerską, od której w dużym stopniu zależy funkcjonowanie całego zespołu pracowników w danym przedsiębiorstwie. Continue reading

Kiedy pracodawca musi zapewnić posiłki dla zatrudnionych?

Kiedy pracodawca musi zapewnić posiłki dla zatrudnionych?

Nie każdy ma to szczęście, że pracuje w wygodnych warunkach biurowych. W wielu branżach pracownicy wykonują obowiązki zawodowe w trudnych warunkach, często na otartej przestrzeni lub w wyjątkowo szkodliwym otoczeniu. W takiej sytuacji pracodawca ma wobec swoich podwładnych sporo obowiązków, które narzuca na niego Kodeks Pracy. Niewywiązywanie się z tych obowiązków prędzej czy później może skutkować wizytą inspektorów z Państwowej Inspekcji Pracy i nałożeniem niemałej grzywny. Choć dla niektórych firm kary finansowe nie są dotkliwe, trzeba pamiętać, że zawsze cierpi na tym także wizerunek przedsiębiorcy. Continue reading

Zarządzanie podróżami służbowymi – jak zrobić to skutecznie?

Zarządzanie podróżami służbowymi – jak zrobić to skutecznie?

Podróże służbowe to już codzienność w większości firm. Funkcjonujemy w dobie globalizacji, więc nie ogranicza nas lokalny rynek – większość przedsiębiorstw eksportuje swoje towary do innych regionów, w tym zagranicznych lub ściąga część surowców potrzebnych do produkcji. Coraz częściej również personel rozsiany jest po całym świecie: zarząd mieści się w jednym miejscu, dział odpowiedzialny za produkcję w innym, osoby, które zajmują się marketingiem jeszcze gdzieś indziej. Continue reading